Varggropens kart racing klubb

På fredagen den 14:e Juni så körde vi ner till Örnsköldsvik för att träna och testa på banan.

Det första vi noterade var att banan var blöt och backig så vi stoppade på regndäcken och körde med 82:ans drev bara för att få se hur banan var. Vi fick inga vidare tider på någon träning när vi körde på fel drev med torr inställningar men det vi gjorde var att lära oss hur banan gick och vi fick en bättre idé om hur man ska dreva karten.

På lördagen därefter så kände vi att vi var i bra skick då banan var torr och att vi lärt oss lite mer om den, men på träningarna så fick vi inga bra tider då vi körde på sämre tider än Nicklas Jonsson som vi tidigare varit snabbare än.

Tidskörningen gick bättre då jag startade efter Emil Svensson som jag tog rygg på. När jag följde honom så såg jag var hans broms punkter var och när jag analyserade detta så kunde jag efter några varv veta vart jag kunde bromsa. Jag flyttade bromspunkterna lite längre fram och körde jag snabbare än Emil så jag släppte gasen ett tag och tänkte köra ett snabbt varv och resultat blev att jag var en tiondel snabbare än honom.

Till första kvalet så startade jag bakom Alfred Jacobsson som jag hade tänkt ta rygg på men när master varvet gick så slutade karten gå efter andra kurvan och då när vi var i depån så trodde mekanikern att motorn hade surat och det verkade så när man såg på det bensinblöta tändstiftet. Till andra kvalet så snålade vi motorn lite mer i starten och den gick igång och efter andra kurvan dog den igen. Fast denna gång kom jag fram till att någonting var skumt för att jag hade kört likadant på träningarna och tidskörningen men då hade den inte surat så jag sa till mekanikern att jag trodde att något var fel på motorn. Efter att mekanikern skruvat på motorn lite grann märkte han att tändspolen hade blivit väck med en sladd som skallrat lös och i ett försök att laga den så gick hela sladden av. Börje Lundin kunde låna en motor som var till salu åt oss så vi blev riktigt glada och skruvade dit den i hopp på att vi skulle kunna köra om alla kartar framför oss.

Finalen blev dock en katastrof då motorn inte ville varva över 12000 varv så efter ett varv så gick jag in i depån och kollade på resten av finalen då Linn Qvarnlöf vann oslagbart följd av Anton Lundin som var 5,5 sekunder efter och Rustan Holm Olson som var 8,5 sekunder efter Linn

Om du använder denna sajt så godkänner du användandet av cookies. Mer information

Denna sajt använder cookies, om du scrollar eller klickar på en länk så godkänner du användandet av cookies.Du kan även klicka på knappen acceptera för att godkänna cookies.

Stäng

z35W7z4v9z8w